وظایف اصلی روانشناسان بالینی چیست؟
نوشته شده توسط : یک دوست

 

جعبه ابزار سلامت روان ما که در اینجا در قالب pdf موجود است، منبع مفیدی است. مشاوره روانشناسی مشاوره فردی، سمینارها و کارگاه های آموزشی را ارائه می دهد. گواهی پیشرفته در مشاوره کالج، مشاوران، مربیان و سایر ذینفعان اختصاصی را برای ابهام زدایی از روند پذیرش کالج تجهیز می کند. یک پروژه خاص علاوه بر 60 امتیاز دوره مورد نیاز است. دانش آموزان باید برنامه ریزی کنند تا پروژه خود را در همان ترمی که برای Ed.M درخواست می کنند تکمیل کنند.

رشد قدرت یک فرآیند مادام العمر است که تحت تأثیر تعامل وراثت افراد و محیط های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که در آن قرار دارند، می باشد. همه مردم ذخایری از نقاط قوت دارند که برخی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته اند و برخی دیگر ناشناخته و ناشناخته مانده اند. همه افراد همچنین یک انگیزه طبیعی برای رشد مثبت و تمایل طبیعی به دنبال تحقق و/یا بیان نقاط قوت و شایستگی های خود دارند. مشاوره مبتنی بر نقاط قوت مدلی برای انجام درمان مبتنی بر مقدمات روانشناسی مشاوره، پیشگیری، روانشناسی مثبت، رشد مثبت جوانان، مددکاری اجتماعی، درمان متمرکز بر راه حل و روایت درمانی است (اسمیت، 2006).

دکتر اسنل می گوید: «این به این دلیل است که روانشناسان اغلب با انواع آسیب شناسی شدیدتر سر و کار دارند. خوشبختانه، در پشت صحنه، روش های درمانی و مشاوره مؤثری برای کاهش این علائم منفی ناخواسته که زندگی ما را مختل می کنند، ایجاد و آزمایش شده اند. مشاوران و روانشناسان حرفه ای در این تکنیک ها آموزش دیده اند تا علائم منفی و آسیب های زندگی شما را کاهش دهند.

جلسات اضافی فقط به شرط داشتن فضای رایگان توسط مشاور امکان پذیر است. حفاظت کامل از اطلاعات شخصی و محرمانه بودن تضمین شده است. مشاور هیچ اطلاعاتی در مورد شما را بدون رضایت شما با والدین، اساتید، یا روسای شما در میان نمی گذارد. مشاوره روانشناسی برای không lấy phí برای همه دانشجویان، اساتید و کارکنان AAU در طول سال به استثنای ماه اوت در دسترس است. یکی دیگر از اهداف معنادار مشاوره ایجاد و احساس ارتباط با کسی است که واقعاً می خواهد تجربه، داستان و حقیقت شما را بفهمد و به آن گوش دهد.

خواه شما یک روانشناس مشاور در حال تمرین، محققی که دانش این رشته را ارتقا می دهد، یا دانشگاهی که ذهن روانشناسان مشاور آینده را شکل می دهد، تلاش شما برای بهبود وضعیت انسانی کار خواهد کرد. اگر به موقع آن را لغو نکنید و قرار خود را از دست بدهید، نمی توانید قرار ملاقات خود را برای هفته بعد تغییر دهید. اگر نوبت خود را از دست بدهید و برای بار دوم به موقع آن را لغو نکنید، تا پایان ترم نمی توانید از خدمات مشاوره استفاده کنید. اگر شما و کسی که می شناسید با درک مزایای بالقوه مشاوره مشکل دارید، امیدوارم این وبلاگ به روشن شدن برخی از اهداف اساسی فرآیند مشاوره و چگونگی ارائه مزایای آن به افرادی که هنوز آن را تجربه نکرده اند کمک کند. مشاوره همچنین می تواند به شما در شناسایی اهداف و مسیرهای جدید در زندگی کمک کند، زمانی که ممکن است احساس کنید گم شده اید. در کسب و کار و استرس زندگی، بسیار آسان است که احساس کنید از دست رفته، تحت فشار خواسته های زندگی هستید، بدون اینکه بدانید چه می خواهید یا کجا زندگی خود را ببرید.

روانشناسی مشاوره

در هر تنظیمات، همه آنها ملزم به پیروی از دستورالعمل های یکسان هستند. رویکردهای متعددی برای روان درمانی وجود دارد که گفتار درمانی نیز نامیده می شود، که متخصصان سلامت روان شیوه های درمانی خود را از آن استخراج می کنند. انواع مختلف روان درمانی اغلب برای انواع خاصی از مشکلات مناسب تر هستند. برای مثال، برخی از روان درمانی ها عمدتاً برای درمان اختلالاتی مانند افسردگی یا اضطراب طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بر کمک به افراد برای غلبه بر مشکلات در روابط یا موانع رضایت بیشتر از زندگی تمرکز می کنند. برخی از انواع روان درمانی به صورت تک به تک با درمانگر انجام می شود، در حالی که برخی دیگر مبتنی بر گروه یا خانواده هستند. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، این رویکردها به پنج دسته کلی تقسیم می شوند.
شاید سایر مقالات در این زمینه در سایت https://www.m-kavoosi.ir برایتان جالب باشد.

برخی از نمونه های کنونی شامل اندازه گیری رشد هویت، خودپنداره ها، علایق اوقات فراغت، نگرش ها و سوگیری های شخصی، ارزش ها و انتظارات فرهنگی، و شایستگی های مشاوره چندفرهنگی است. در همه این موارد، روانشناسی مشاوره از اندازه گیری برای درک شیوه های تعامل فرد و محیط استفاده می کند و در نتیجه بر رشد و سازگاری طبیعی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، نظریه تناسب فرد-محیط بر پیشرفت های دیگر در روان شناسی سنجش و مشاوره تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال، مفهوم و سنجش استعداد را می توان به روانشناسان مشاوره ای نسبت داد که به دنبال درک آمادگی و پتانسیل افراد و نه صرفاً سطح هوش آنها بودند.

در نقش مدیریت یا رهبری، می توانید در طراحی و اجرای خدمات برای بیماران مشارکت داشته باشید. در حالی که از نظر قانونی برای مجوز لازم نیست، بسیاری از کارفرمایان نیاز به یا ترجیح می دهند گواهی هیئت مدیره از هیئت روانشناسی مشاوره آمریکا (ABCoP) یا انجمن هیئت های روانشناسی ایالتی و استانی (ASPPB). Psychology.org متعهد به ارائه سرگین nội است که عینی و قابل اجرا باشد. برای این منظور، شبکه ای از متخصصان صنعت در سراسر آموزش عالی ایجاد کرده ایم تا محتوای خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنیم که مفیدترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهیم. مشاوران در طیف وسیعی از روش ها برای کار با مشتریان با پیشینه های مختلف آموزش دیده اند.

این گفتگوی اولیه در ایجاد رویکرد مناسب برای درمان مهم است. قبل از اینکه مطب را ترک کنید، متخصص سلامت روان باید برنامه درمان را برای شما شرح دهد و به شما فرصتی بدهد تا هرگونه سوالی که ممکن است داشته باشید بپرسید. یک روانشناس بالینی ممکن است بیشتر بر تست و ارزیابی روانشناختی تمرکز کند. روانشناسان مشاوره باید بتوانند همدلی را نشان دهند، حتی زمانی که نمی توانند با موقعیت مشتری خود را شناسایی کنند.

شغلی در روانشناسی مشاوره

در این دوره، صنعتی شدن سریع ایالات متحده با تنوع مشاغل و مشاغل جدید در دسترس جوانان همراه بود. راهنمایی حرفه ای به افراد کمک می کرد تا بر اساس توانایی ها و علایق خود، انتخاب های مناسب تحصیلی و شغلی داشته باشند. مثال قبلی مشاوره روانشناسان که با جانبازان بازگشته کار می کنند، نمونه مناسبی است و یکی از اولین نمونه های استفاده از سنجش در روانشناسی مشاوره است. کار فارغ التحصیل در روانشناسی مشاوره شامل دروس روانشناسی عمومی و آمار، عمل مشاوره و تحقیق است.[84] دانشجویان باید در پایان دوره تحصیلات تکمیلی خود یک پایان نامه اصلی را تکمیل کنند. دانشجویان همچنین باید یک دوره کارآموزی تمام وقت یک ساله را در یک سایت معتبر قبل از اخذ مدرک دکترا بگذرانند. برای دریافت مجوز فعالیت،
برای مطالعه مقالات بیشتر به سایت به آدرس https://www.barad-back.ir مراجعه نمایید.

پس از تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته روانشناسی تحصیل خواهند کرد. فارغ از اینکه کدام مدرک را ابتدا دنبال می کنند، مدرک دکترا برای تمرین ضروری است. اکثر ایالت ها نیاز به مدرک دکترا از یک دانشگاه معتبر دارند.

منابع روانشناسی مشاوره و سازمان های حرفه ای

امیدواریم از طریق تحقیقات و اطلاعات مبتنی بر بحران های قبلی، آنها بتوانند در جریان مراقبت بهتر از خود و کمک به دیگران باشند. آنها از دیدگاه ها و شیوه های مبتنی بر نقاط قوت برای پیشگیری و بهبود مشکلات عاطفی، رابطه ای، فیزیکی/سلامتی، اجتماعی، فرهنگی، حرفه ای، آموزشی و هویتی استفاده می کنند. روانشناسی مشاوره یک تخصص روانشناسی است که با تمرکز بر مشاوره حرفه ای شروع شد، اما بعداً تأکید خود را به مشاوره سازگاری منتقل کرد، [1] و سپس به تمام روان درمانی روانشناسی عادی گسترش یافت. برای روانشناسی مشاوره زیرمجموعه های زیادی وجود دارد مانند مشاوره ازدواج و خانواده، مشاوره توانبخشی، مشاوره بالینی سلامت روان، مشاوره تحصیلی و ....

به دانش آموزان ما آموزش داده می شود که از استراتژی های پیشگیری، مداخله و اصلاح برای کمک به دیگران در توسعه مهارت های مقابله ای مؤثر و پاسخ دهی به محیط شان استفاده کنند. در نهایت، مدیران خدمات سلامت روان تشویق می شوند تا به ویژگی های رابطه ای و سازگاری های فرا تشخیصی خدمات خود توجه کنند و روی آن سرمایه گذاری کنند. تلاش برای بهبود کیفیت مراقبت باید برای روابط و پاسخگویی، نه تنها اجرای درمان های مبتنی بر شواهد برای اختلالات خاص، تلاش کند.





:: موضوعات مرتبط: مشاوره روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , مرکز مشاوره روانشناسی , آزمون روانشناختی , خدمات مشاوره روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: